محل تبلیغات شما

مجازی سازی سرور یا Server Virtualization یک تکنیک مجازی سازی است که شامل پارتیشن بندی یک سرور فیزیکی به تعدادی از سرورهای مجازی و کوچک با کمک نرم افزار مجازی سازی است. هدف از مجازی سازی سرور، کمک به حداکثر ساختن استفاده از منابع سرور شما است. در مجازی سازی سرور، هر سرور مجازی، چندین نمونه سیستم عامل را به طورهمزمان اجرا می کند.

مجازی سازی سرورمجازی سازی  یا  Virtualization فناوری تقریبا نوظهوری است که در آن به واسطه استفاده از خانواده جدیدی از سیستم عامل ها تحت عنوان  "Hypervisor "  یا هایپروایزر، مدیریت بسیار بهتری روی منابع سخت افزاری صورت می‌گیرد. بدین معنی که به طور مثال، هر سرور فیزیکی، دیگر فقط میزبان یک سیستم عامل از نوع ویندوز یا لینوکس نبوده و می‌تواند به طور همزمان میزبان تعداد زیادی از سیستم عامل ها از خانواده های مختلف باشد که به هریک از آن ها یک ماشین مجازی گفته می شود.

این کار با به اشتراک گذاشتن منابعِ در اختیار آن سرور، فیزیکی از قبیل CPU ، Memory، Disk و Network توسط Hypervisor بین ماشین های مجازی صورت می گیرد.

به سروری که Hypervisor روی آن نصب شده است "Host" گفته می شود و به ماشین های مجازی روی آن که هر یک به صورت کاملا مستقل عمل می کنند و به هیچ وجه متوجه استفاده از منابع اشتراکی نخواهند شد "guest  " اطلاق می‌شود.

یک کاربرد معمول این فناوری در سرورهای وب است. استفاده از سرورهای وب مجازی، روشی محبوب برای ارائه سرویس های هاستینگ وب مقرون به صرفه است. به جای نیاز به یک کامپیوتر جداگانه برای هر سرور وب، ده ها سرور مجازی می تواند بر روی رایانه یکسانی مستقر باشند.

مزایای مجازی سازی سرور (Server Virtualization)

مجازی سازی سرور دارای فواید بسیاری است. به عنوان مثال، به هر سرور مجازی اجازه می دهد سیستم عامل خود را اجرا کند و سرورهای مجازی همچنین می توانند به طور مستقلی از یکدیگر مجددا راه اندازی شوند.

مجازی سازی سرور، هزینه ها را کاهش می دهد زیرا سخت افزار کمتری موردنیاز است به طوری که به تنهایی موجب صرفه جویی در هزینه های تجاری می شود. همچنین از منابع به بهترین شکل ممکن استفاده می کند. بنابراین می تواند در هزینه های عملیاتی نیز صرفه جویی کند (به عنوان مثال، استفاده از تعداد کمتری از سرورهای فیزیکی باعث کاهش نگهداری سخت افزار می شود).

مجازی سازی سرور همچنین از طریق ترکیب (consolidation)، در فضا صرفه جویی می کند زیرا ماشین های متعددی را می توان به یک سروری که در حال اجرای محیط های مجازی متعدد هستند ادغام کرد.

این نوع از مجازی سازی همچنین مزایایی مانند دسترس پذیری بالا، سرعت، مقیاس پذیری، چابکی، عملکرد و انعطاف پذیری را ارائه می دهد که امروزه کسب و کارهای شدیدا متصل و مبتنی بر وب به آن نیاز دارند. مجازی سازی سرور، فناوری اساسی است که فروشندگان رایانش ابری را قادر می سازد سرویسهای خود را ارائه دهند. هنگامی که یک مشتری زیرساخت به عنوان یک سرویس (Iaas) را از یک ارائه دهنده خدمات ابری سفارش می دهد، با ماشین های مجازی شروع می کند و ویژگی‌های امنیتی و مدیریت، ذخیره سازی موردنیاز را برای انجام وظایف موردنظر اضافه می کند.


منبع : سایت گروه VIPromise

همه چیز درباره مجازی سازی سرور!

مجازی سازی چیست و Virtualization چه کاربردی دارد؟

آماده شدن اپل برای دوران پَسا آیفون!

مجازی ,سازی ,سرور ,یک ,های ,کند ,مجازی سازی ,می کند ,استفاده از ,سیستم عامل ,سازی سرور

مشخصات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

دخملا به روزترین اخبار تخصصی شهری یا شرکت طراحی سایت همه چیز درباره همه چیز من و تو چت پیکاسو هنر فانوس خیال سئو سایت / طراحی سایت بدهکارِ عشق ترسیم هنر